‘Een goeie werknemer’ in de media

Kanaal Z zette de schijnwerpers op de campagne ‘Een goeie werknemer is een goeie werknemer’. De campagne ondersteunt KMO’s en social profitbedrijven die willen investeren in de versterkte aanwerving van werknemers met een migratieachtergrond. Het is één van de noodzakelijke acties om uitsluiting tegen te gaan.

Bekijk het filmpje hier.

Ook Metro besteedde aandacht aan de lancering van de campagne. Dat bericht lees je hier.

Vanaf vandaag kunt u consultancy aanvragen

Op 21 maart wordt in Cinématek in Brussel de federale campagne ‘Een goeie werknemer is een goeie werknemer’ gelanceerd. ORBIT vzw en Pax Christi Wallonie-Bruxelles staan nu klaar met een tweetalig consultancyteam dat bedrijven en organisaties begeleidt om ook competente werknemers met een migratieachtergrond te bereiken en aan te werven.

Om de rekrutering van de consultants zo objectief mogelijk te doen verlopen, deden we beroep op externen in diversiteit. Deze externen werden gekozen vanuit hun ervaring met KMO’s en social profit ondernemingen, HR-beleid, consultancy en etnisch-cultureel diversiteitsbeleid. Ze waren betrokken bij de samenstelling van het functieprofiel en de vacature, de selectie van de CV’s en de uiteindelijke selectie via sollicitatiegesprekken. Uiteindelijk werden 8 Nederlandstalige en 7 Franstalige consultants geselecteerd, vanuit verschillende achtergronden: consultancybureaus, HR-specialisten en mensen met ervaring in het implementeren van diversiteitsplannen. Verschillende consultants hebben een migratieachtergrond.

Vanaf vandaag kunt u op deze consultants een beroep doen om één dag bij uw bedrijf langs te komen en uw sollicitatieprocedures te professionaliseren. Aanmelden kan via het aanmeldformulier op deze website.”